Lägg mer krut på att marknadsföra Lidköping som julstad.
Det innebär ett förslag som samtidigt innehåller ett anslag med 100 000 kronor till Destination Läckö-Kinnekulle.
I ett ordförandeförslag i kommunstyrelsen anslås mer pengar för att sätta ”Jul i Lidköping” på kartan för omvärlden.
Det handlar om 100 000 kronor extra i marknadsföringspengar till Destination Läckö-Kinnekulle.
– Det utförs så mycket fint här i Lidköping. Om vi kan nå ut till ännu fler om vad som händer här så gynnar det kommunen, säger Anna Ohlin Ek, vd för destinationsbolaget.
Paketera upplevelser
Pengarna ska om förslaget godkänns, gå till att föra ut satsningar under jul i centrum. Destinationsbolaget har uppgiften att paketera dem på ett attraktivt sätt.
Delaktiga parter i Jul i Lidköping är förutom Lidköpings kommun, butiksägare, fastighetsägare, Sparbanksstiftelsen och Destination Läckö-Kinnekulle.
En satsning av flera är aktiviteten ”Julresan” som invigs den 2 december.
Bakgrunden till extrapengarna är det förändrade köpmönstret i vissa branscher inom handeln samt minskning av handeln, framför allt på söndagar.